Faq

Pytania i odpowiedzi

Czym jest Ubezpieczenie od Kosztów Rezygnacji?

Ubezpieczenie od Kosztów Rezygnacji z uczestnictwa w wyjeździe zapewnia Państwu rekompensatę kosztów poniesionych w związku z wyjazdem, jeśli są Państwo zmuszeni z niego zrezygnować. Obowiązuje jeśli wyniknie jeden z określonych w Warunkach Ubezpieczenia powodów m.in. nagła poważna choroba, wypadek, śmierć jednego z najbliższych członków rodziny, utrata dokumentów uprawniających do wyjazdu za granicę lub inne zdarzenie losowe zmuszające Państwa do pozostania w miejscu zamieszkania. Ubezpieczenie gwarantuje zwrot maksymalnie do 80% poniesionych kosztów naliczonych przez organizatora. Ubezpieczenie wykupuje się przy rezerwowaniu wyjazdu.

Jakie ubezpieczenie jest wliczone w cenę? Czy muszę się jeszcze jakoś doubezpieczyć?

Kwoty ubezpieczeń od Kosztów Leczenia i od Nieszczęśliwych Wypadków wliczone w cenę pakietu różnią się w zależności od organizatora. Szczegółowe kwoty na Państwa zapytanie może podać pracownik biura. Ubezpieczenie wystarczy jeśli planują Państwo typowy wypoczynek. Warto jednak dokupić poszerzony wariant ubezpieczenia jeśli np. chorują Państwo na choroby przewlekłe, planują Państwo uprawiać sporty ekstremalne, mają Państwo wartościowy bagaż itd.. Oprócz ubezpieczenia standardowego można dokupić jeszcze Ubezpieczenie od Kosztów Rezygnacji.

Co zrobić, gdy w podróży zaginie nam bagaż?

Jeśli Państwa bagaż zaginie lub zostanie uszkodzony w trakcie podróży, muszą Państwo natychmiast zgłosić zajście towarzystwu lotniczemu i wypełnić formularz P. I. R. (Property Irregularity Report). Na podstawie formularza przeprowadzone zostanie dochodzenie Państwa roszczeń w sprawie odszkodowania.

Jaki bagaż mogę zabrać?

Jeśli lecą Państwo standardowym lotem czarterowym to limity bagażu wynoszą – 5 kg na bagaż podręczny i 20 kg na bagaż rejestrowany. Są kierunki, gdzie limity bagażu rejestrowanego są mniejsze (jeśli tak jest zostaną Państwo o tym poinformowani). Limity bagażu zawsze podane są na umowie!

Limity bagażowe mogą być też zwiększone, jeśli na dalekich przelotach dokupują Państwo klasę Premium lub Business.

Mniejsze limity bagażowe obowiązują przy przelotach tanimi liniami lotniczymi (wtedy bagaż musi mieć odpowiednie wymiary i ważyć do 10 kg). Oczywiście istnieje możliwość dokupienia większego bagażu rejestrowanego.

Co jest wliczone w cenę wycieczki?

W cenę standardowego pakietu wyjazdowego wchodzą: przeloty w dwie strony, transfery z lotniska do hotelu i z hotelu na lotnisko, zakwaterowanie w wybranym przez Państwa hotelu, wybrany przez Państwa wariant wyżywienia, opieka polskojęzycznego rezydenta i ubezpieczenie od Kosztów Leczenia i od Nieszczęśliwych Wypadków. Jeśli oferta jest niestandardowa i nie zawiera którejś ze składowych pracownik naszego biura Państwa o tym poinformuje.

Co zrobić jeśli zgubi się umowę?

Jeśli nie mogą Państwo odnaleźć umowy, prosimy o kontakt z naszym biurem. Wydrukujemy duplikat umowy.

Co zrobić kiedy musimy zrezygnować z wyjazdu?

Rezygnacja z wyjazdu jest zawsze możliwa. Taką dyspozycję należy do naszego biura złożyć pisemnie w formie podania. Warunki rezygnacji są różne, w zależności od tego, czy mają Państwo wykupione ubezpieczenie od Kosztów Rezygnacji, czy rezygnacja przeprowadzana jest zgodnie z Warunkami Uczestnictwa. Koszty rezygnacji z wyjazdu wyliczane są przez organizatora indywidualnie dla każdego klienta.

Jak można złożyć reklamację, jeśli nie byłem zadowolony z wyjazdu?

Oczywiście, zgodnie z Prawem Konsumenta, impreza turystyczna podlega prawu reklamacji. Jeśli organizator nie wywiązał się z zawartej z Państwem umowy (np. otrzymali Państwo inny pokój niż ten za który Państwo zapłacili) mogą Państwo złożyć pisemną reklamację i domagać się zadośćuczynienia. Reklamacja musi zostać złożona zgodnie z wytycznymi podanymi w Warunkach Uczestnictwa, zazwyczaj wysłana pocztą do głównej siedziby organizatora, najpóźniej do 30 dni od powrotu z wyjazdu.

A co z promocjami Last Minute? Nie warto na nie czekać?

Popularne kilka lat temu oferty Last Minute, w ostatnich latach są coraz większą rzadkością. Faktycznie zdarzają się obniżki cen wyjazdów na krótko przed terminem wylotu, ale po pierwsze należy się na nie decydować w momencie ich zauważenia (bo zwykle znikają z systemu w ciągu kilku minut), po drugie możliwe jest ich „złapanie” tylko dla małej liczby uczestników (para może sobie pozwolić na czekanie na „lasta”, ale nie polecamy tego grupom znajomych lub dużym rodzinom), a po trzecie obniżone są zazwyczaj najtańsze hotele i ekonomiczne pokoje.

Jeśli zależy Państwu na dobrym hotelu, dobrym pokoju (np. z widokiem na morze lub apartamencie rodzinnym) nie polecamy zostawiać zakupu wakacji na ostatnią chwilę. Pokoje rodzinne i wszystkie dobre rodzinne hotele w większości będą już wyprzedane.

Zakup Last Minute może być dla państwa alternatywą tylko, jeśli naprawdę nie zależy Państwu na standardzie obiektu w którym będą Państwo nocowali, a na jego cenie. Przy chęci „złapania” takiej oferty trzeba być stale gotowym do zakupu, bo decyzja (kiedy cena w systemie spada lub dostępne są ostatnie miejsca) musi być podjęta od zaraz.

Tych z Państwa, którym Last Minute kojarzy się z rewelacyjnymi ofertami za 500 zł/osobę musimy jednak rozczarować. Takie oferty (szczególnie w sezonie) właściwie nigdy się nie zdarzają. Polecamy jednak śledzić nasz profil na Facebooku – gdyby taka obniżka się pojawiła, będą Państwo pierwszymi, którzy się o tym dowiedzą.

Kiedy jest najlepszy czas na zakup wyjazdu? Lepiej kupować z wyprzedzeniem, czy czekać na ostatnią chwilę?

Zdecydowanie polecamy kupować wyjazdy z dużym wyprzedzeniem. Najkorzystniej cenowo wypadają wyjazdy kupowane w ofercie tzw. First Minute (czyli kupowane z około półrocznym wyprzedzeniem). Wykup takiej oferty wiąże się z rabatami nawet do -40% od ceny katalogowej oferty oraz pakietami gwarancji (m.in. gwarancji najniższej ceny, gwarancji niezmienności ceny, możliwości dokonywania zmian w rezerwacji). Liczne badania prowadzone przez specjalistów branży turystycznej dowodzą, że ceny ofert First Minute są zawsze najniższe.

Nawet jeśli nie mają Państwo możliwości zakupu wyjazdu z tak dużym wyprzedzeniem, nie polecamy czekać z wyborem oferty na ostatnie dni przed rozpoczęciem urlopu. Pula ofert touroperatorów jest jedna na całą Polskę (a czasami np. w przypadku BP Neckermann także na Niemcy), więc miejsca w samolocie lub w wybranym hotelu mogą zostać wykupione na długo przed terminem wyjazdu. Im szybciej zdecydują się Państwo na sprawdzenie oferty wakacyjnej, tym większy będą mieli Państwo wybór hoteli oraz kierunków wyjazdu.

Co jest gwarancją dokonania przez Państwa rezerwacji?

Potwierdzeniem wykonania dla Państwa rezerwacji oraz jej gwarancją jest umowa, którą Państwo podpisują. Zawiera ona wszystkie szczegóły rezerwacji: termin wyjazdu, zakupiony przez Państwa hotel, wariant wyżywienia, ubezpieczenia itd.. Każda umowa ma unikalny numer, którym mogą się Państwo identyfikować u nas w biurze, u organizatora oraz na panelach klienta touroperatorów.

Umowa jest Państwa głównym dokumentem podróży – to na jej podstawie generowane bilety na samolot oraz vouchery do hotelu (które w zależności od organizatora odbierają Państwo u nas w biurze lub na lotnisku).

Jakie dane osobowe potrzebne są do podpisania umowy na wyjazd turystyczny?

Aby dokonać rezerwacji wyjazdu muszą Państwo podać następujące dane: imiona i nazwiska oraz dokładne daty urodzenia uczestników wyjazdu, adres korespondencyjny oraz telefon kontaktowy do rezerwacji.

Do potwierdzenia niektórych rezerwacji potrzebny jest też numer dowodu oraz numer PESEL płatnika. Jeśli takie dane są wymagane zostaną Państwo o tym poinformowani przez pracownika biura.

Rezerwując niektóre wyjazdy egzotyczne (np. na Dominikanę lub Kubę), wymagane jest także od Państwa podanie danych paszportowych tj. numerów paszportów, daty wydania i ważności dokumentu i organu wydającego lub skanów głównej strony paszportu.

Jak dokonać rezerwacji w Państwa biurze?

Mają Państwo kilka możliwości do wyboru:

  1. Najlepiej rezerwacji dokonać w jednym z naszych punktów stacjonarnych. Pracownik zarezerwuje wybrany przez Państwa hotel, wyjaśni na co warto zwrócić uwagę na umowie i w warunkach uczestnictwa oraz pomoże w dokonaniu wszystkich formalności.
  2. Wstępnej rezerwacji można także dokonać telefonicznie lub mailowo. Pracownik biura wyśle do Państwa umowę, którą należy nam odesłać podpisaną za pomocą poczty elektronicznej lub tradycyjnej. Należną kwotę zaliczki (lub pełna opłatę za wyjazd) należy wpłacić przelewem na określony w Umowie numer konta. Po uregulowaniu przez Państwa płatności rezerwacja zostanie potwierdzona.
  3. Mogą Państwo również samodzielnie, za pomocą wyszukiwarki na naszej stronie, znaleźć interesującą Państwa ofertę i dokonać jej wstępnej rezerwacji wypełniając odpowiedni formularz. Po zweryfikowaniu rezerwacji pracownik biura skontaktuje się z Państwem w celu potwierdzenia jej dostępności.

Jak mogę zgłosić się do Państwa w celu przygotowania oferty wyjazdu?

  1. Zapraszamy do odwiedzenia naszych biur stacjonarnych w Galerii Łódzkiej i C.H. Tulipan. Pracownik biura na miejscu, na podstawie podanych przez Państwa wytycznych, przedstawi ofertę najdogodniejszych i najciekawszych wyjazdów.
  2. Zachęcamy również do kontaktu telefonicznego lub mailowego. Pracownik biura odpowie na wszystkie Państwa pytania na temat wybranych kierunków wakacyjnych i hoteli. Po dobraniu najciekawszej oferty, możliwe jest dokonanie wstępnej rezerwacji.
  3. Jeśli nie mają Państwo sprecyzowanych planów wyjazdowych, mogą Państwo, wypełniając formularz na stronie, poprosić o przesłanie indywidualnej oferty. Pracownik biura wyśle do Państwa kilka najkorzystniejszych propozycji zgodnych z Państwa wytycznymi, z których wybiorą Państwo jedną najlepiej odpowiadającą Państwa wymaganiom.

Czy istnieje niebezpieczeństwo, że Wasze biuro ogłosi upadłość? Czy można Wam zaufać?

Jesteśmy na rynku już od 9 lat. Nasza firma w tym czasie rozrosła się do dwóch prężnie działających punktów agencyjnych – w Galerii Łódzkiej i w Centrum Handlowym Tulipan. Współpracujemy z największymi touroperatorami w Polsce m.in. BP Itaka, Rainbow, Neckermann, Wezyr Holidays, Grecos, Exim Tours, Sun & Fun i wieloma innymi, które zawierają umowy tylko z wiarygodnymi partnerami. HolidayZone jest także członkiem Polskiej Izby Turystyki oraz Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych, dzięki czemu jesteśmy świadomi sytuacji na rynku turystycznym i szybko reagujemy na jego zmieniające się realia. Zdecydowanie można nam ufać! Świadczą o tym setki zadowolonych klientów!

Czy jako pośrednik sprzedający oferty różnych organizatorów pobieracie dodatkową prowizję od sprzedaży?

Nie, ceny wycieczek przez nas oferowanych są takie same jak te na stronach internetowych touroperatorów i w ich punktach sprzedaży. Nigdy nie pobieramy żadnych dodatkowych opłat, ani prowizji. Zgodnie z podpisywanymi przez biura podróży umowami agencyjnymi ceny oferowane przez agencje i organizatorów na terenie całej Polski nie mogą się między sobą różnić. Żadne biuro nie może udzielać rabatów, ani nakładać dodatkowej prowizji na cenę sprzedawanego wyjazdu.